Arches en Flaming Gorge - Reisverslag uit Manila, Verenigde Staten van Leo en Marja Koster - WaarBenJij.nu Arches en Flaming Gorge - Reisverslag uit Manila, Verenigde Staten van Leo en Marja Koster - WaarBenJij.nu

Arches en Flaming Gorge

Door: Leo

Blijf op de hoogte en volg Leo en Marja

17 Juni 2010 | Verenigde Staten, Manila

Gisteren hebben we Arches n.p. bezocht, het park dat bekend staat om de zandsteen bogen. Het is een fascinerend gezicht om een groot aantal van dergelijke bogen in een klein gebied bij elkaar te zien. De gedachte dat deze bogen in een lange periode door de natuur zijn gevormd maakt het wel heel bijzonder.
Hierna zijn we op aanraden van de eigenaresse van de camping naar Dead Horse Point state park gegaan. Een park een aantal mijlen verwijderd van Arches en een beetje te vergelijken met de Grand Canyon maar dan een stukje kleiner. Wel heel mooi en super rustig.
Op de terugweg naar de camping nog uit eten geweest bij de Moab Brewery. Een leuke eetgelegenheid waarover we in Nederland al gelezen hadden en die ook door de eigenaresse van de camping werd aanbevolen. Een goede keuze, goed eten en erg gezellig met lekker bier.

Vanochtend uit Moab vertrokken naar Fleming Gorge, ongeveer halverwege Moab en Yellowstone. Direkt na het verlaten van de camping stak een coyote over, de eerste die we zagen deze vakantie.
We vertrokken met stralend weer, zonnig, blauw en warm. Nu, met het typen van dit verslag, zit ik binnen in de campwer met regen, heel harde wind (eigenlijk storm) en een fors gedaalde temperatuur. Het kan sterk verschillen over 200 mijl. De reis verliep aanzienlijk trager dan we verwacht hadden omdat we een paar behoorlijke bergen (tot 8500 feet)over het hoofd gezien hadden. Achteraf staan ze natuurlijk gewoon op de kaart maar vooraf hadden we ze niet gezien. We kwamen uiteindelijk om 16.30 aan op een kleine en heel stille (slechte bezetting) camping.
Ook dit gebied is weer erg mooi, bergachtig met veel begroeiing wat een grote overgang is na de woestijnen en rotsen. Midden in dit gebied ligt de achter de Flaming Gorge Dam een groot meer waarin veel gevist wordt en watersport bedreven.

Morgen gaan we Grand Teton (park ten zuiden van Yellowstone en de dagen erna naar Yellowstone) We melden ons weer als we zijn we in Yellowstone zijn aangekomen.