orca's - Reisverslag uit Port Townsend, Verenigde Staten van Leo en Marja Koster - WaarBenJij.nu orca's - Reisverslag uit Port Townsend, Verenigde Staten van Leo en Marja Koster - WaarBenJij.nu

orca's

Door: Leo

Blijf op de hoogte en volg Leo en Marja

29 Juni 2010 | Verenigde Staten, Port Townsend

Gisteren eens een dagje niets gedaan. Na 4 weken veel nationale parken en steden bezocht te hebben en heel veel mijlen gereden te hebben vonden we het lekker om een dag niets te doen. Dit kwam ook omdat we zo’n ontzettend mooie plek hebben op onze camping in Port Townsend met uitzicht op zee. Toen wij gisterochtend de gordijnen van de camper open deden liepen er herten voor onze camper op het strand. We moesten nog een keer kijken om het te geloven. Na verloop van tijd zijn ze weer vertrokken de heuvels in. ‘s ochtends lekker lang aan het water gezeten met koffie, ’s middags een wandeling gemaakt door het stadje met heel veel galerieen en kunstwinkels. Marja kon haar hart ophalen. Toen wij aan het eind van de middag net begonnen te denken aan eten kwamen de buren vragen of we zin hadden om mee te gaan naar de plaatselijke brouwerij / kroeg om een biertje te gaan drinken. Hebben we gedaan, was erg gezellig. De buurman is op 6 jarige leeftijd met zijn ouders naar amerika verhuisd (maar spreekt nog heel goed nederlands), de buurvrouw is amerikaanse. Hij heeft zijn hele leven bij Exxon gewerkt en is op zijn 55e met pensioen gegaan om nog leuke dingen te kunnen gaan doen. En dat doen ze. Ze wonen in Texas en hebben een boot die ze naar hier hebben laten brengen. Ze hebben hier op 1 van de eilanden een huis gehuurd voor 6 weken en gaan hier varen en met de kinderen van het gehuurde huis genieten. Leuke mensen waarmee we uitgebreid hebben gesproken over de verschillen tussen nederland en de u.s.

Vandaag hebben we een whalewatchings tocht gedaan naar orca’s. 2 jaar geleden hebben we ook een soortgelijke tocht gedaan alleen die was meer gericht op sightseeing, deze volldig op het zoeken en bekijken van orca’s. We hadden weer geluk met mooi weer (een beetje zon maar gelukkig vrijwel geen wind) en hebben veel orca’s gezien (naast zeehonden, zeeleeuwen, dolfijnen en ook weer een echtpaar Bald Eagles met 2 jongen op een nest). Het is niet te doen om de orca’s die je ziet te tellen want je ziet ze onderduiken en weet niet waar ze weer bovenkomen. Maar het waren er veel deze keer. Ook een aantal maal een “jumper” gezien maar niet op de foto kunnen krijgen omdat je hiervan al helemaal niet weet waar en wanneer dit gebeurt. Een kleine boot met een beperkte groep mensen en een zeer deskundige kapitein die veel vertelde, een prima tocht dus.
Vanavond gaan we hier in het restaurant bij de haven eten en morgen vertrekken we in zuidelijke richting naar Olympic n.p. waar we een trail gaan lopen. Dit is het laatste nationale park met echte bergen, de rit naar het zuiden gaat over vlak terrein. Misschien melden we ons morgen nog met de belevenissen van Olympic, anders komen we over een paar dagen weer in de lucht als we een stuk in zuidelijke richting zijn afgezakt.