Het slot - Reisverslag uit Petaluma, Verenigde Staten van Leo en Marja Koster - WaarBenJij.nu Het slot - Reisverslag uit Petaluma, Verenigde Staten van Leo en Marja Koster - WaarBenJij.nu

Het slot

Door: Leo

Blijf op de hoogte en volg Leo en Marja

09 Juli 2010 | Verenigde Staten, Petaluma

Het is bij ons donderdagmiddag en we zijn zojuist aangekomen op onze laatste camping, in Petaluma, ca 40 mijl ten noorden van San Francisco.
We zijn sinds ons vorige verslag over Independence Day de californische kust verder afgezakt richting SF. Als eerste door Redwood n.p. getrokken en het zuidelijk deel verder bekeken. Ook, net als het noorden, van grote schoonheid. Het weer was prima, heerlijke zon en hoge temperatuur. Maar toen wij bij onze camping in Westport kwamen, gelegen direkt aan het strand, was het èèn en al mist en koud. (we hebben vaak gehoord dat hoge temperaturen in de Valley, mist aan zee betekent) Omdat de camping erg tegen viel, heel vuil en onaantrekkelijk, zijn we de volgende ochtend direkt weer vertrokken en op een camping in Manchester terecht gekomen. Ook aan het strand, ook een beetje mist in de ochtend maar ’s middags lekker en een prima camping. In de omgeving staan een aantal heel leuke vuurtorens die door vrijwilligers zijn opgeknapt en worden onderhouden. De amerikaanse regering onder Reagan wilde van de torens af maar door het initiatief van deze mensen zijn ze behouden gebleven. De mensen door wie we werden ontvangen zijn enthousiast, weten ontzettend veel van de vuurtorens en de omgeving en vinden het geweldig leuk om met nederlanders te spreken. Een van de vrijwilliggers had zijn schaapjes op het droge door jarenlange business met nederland (hij bracht nederlandse investeerders naar Silicon Valley). Omdat hij ook heel veel van voetbal hield en wist (zeker over het WK en nederland) en goed kon vertellen kwamen we hier bijna niet meer weg.
‘s ochtends hebben we de omgeving bezocht, ’s middags strandwandelingen gemaakt en in de zon gezeten. Perfect.
Opvallend is wel dat je, door de bergrug langs de kust, in dit gebied geen goede internetverbindingen en een heel slecht bereik voor de telefoon hebt.

Vanochtend zijn we uit Manchester vertrokken richting SF. We zijn in Petaluma neergestreken waar we vanmiddag de camper schoon maken. We willen, in tegenstelling tot de oorspronkelijke plannen, de camper morgenochtend inleveren en voor 1 nacht nog een hotel in SF nemen. Morgenmiddag waarschijnlijk nog even de stad in en uit eten, zaterdagochtend een beetje uitslapen en na het ontbijt naar het vliegveld. Dit lijkt ons wat relaxter dan zaterdagochtend de camper inleveren.

Hiermee zit onze 6 weekse vakantie erop. We hebben er erg naar toegeleefd en naar uit gezien. Het is nog mooier en leuker geworden dan we hadden verwacht. Veel mooie dingen gezien, veel beleefd, veel wild gezien en tenslotte heel veel leuke mensen gesproken. We vonden het leuk om dit dagboek bij te houden en jullie reacties te ontvangen. Dank hiervoor.
Wat ons betreft smaakt het naar meer van deze geweldige reizen.

Groet voor de laatste keer vanuit amerika,

Marja en Leo

• 09 Juli 2010 - 11:32

Wim En Hetty:

Hoihoi Lieve Marja en Leo, wat hebben jullie een prachtige reis (bijna)achter de rug.
    We hebben met veel plezier de verslagen gelezen. De tijd is waarschijnlijk omgevlogen!
    We hopen dat jullie een goede terugreis hebben!
    Jullie kinderen zijn of gaan nu zo'n beetje op vakantie, wij zijn aan't inpakken voor onze overtocht van vanavond(vrijdag 9-7)
    We zijn 4 weken weg, we zien elkaar na de vakantie vast weer.
    Groetjes van Hetty en Wim

• 10 Juli 2010 - 09:19

Martin & Johanna:

Schrik....
    Al weer 6 weken voorbij. Voor jullie natuurlijk jammer dat de vakantie er op zit. Maar voor ons jammer dat er een einde komt aan de mooie reisverslagen en prachtige foto's. We hebben er weer van genoten.
    We wensen jullie nog een goede terugreis (en sterkte bij het inleveren van de camper) en spreken jullie graag weer tijdens de reünie.