Een stommiteitje - Reisverslag uit Jackson, Verenigde Staten van Leo en Marja Koster - WaarBenJij.nu Een stommiteitje - Reisverslag uit Jackson, Verenigde Staten van Leo en Marja Koster - WaarBenJij.nu

Een stommiteitje

Door: Leo

Blijf op de hoogte en volg Leo en Marja

18 Juni 2010 | Verenigde Staten, Jackson

Hoewel we gisteren schreven dat we pas weer in de lucht zouden komen als we in Yellowstone waren melden we ons toch eerder. We hebben vanochtend en stommiteitje uitgehaald (of misschien wel gewoon een beetje pech gehad) wat we jullie niet willen onthopuden.
Nadat we gedoucht hadden en terug kwamen bij de camper bleek dat de zijdeur van de camper in het slot zat en dat de sleutels in de camper lagen. We doen de deur altijd op deze manier dicht en later met de sleutel op slot. Ook de voordeuren zaten nog in het slot dus daar stonden wij, buiten met niet al te dikke kleren aan zonder iets op zak (geen telefoon, geen telefoonnummers, helemaal niets). Wat te doen?
We zijn naar de receptie gelopen, hebben het nummer van Cruise America opgezocht en gebeld m.b.v. de enige telefoon die beschikbaar was bij de receptie. De vriendelijke heer aan de andere kant van de lijn vertelde dat het onze eigen verantwoordelijkheid was en dat we zelf voor een oplossing moesten zorgen. Hij zou nog wel een aantal telefoonnummers voor ons op kunnen zoeken van bedrijven die wellicht konden helpen maar daar hield de service mee op. Na hem bedankt te hebben en het verhaal aan de ontzettend vriendelijke eigenaresse van de camping verteld te hebben zei zij dat ze ons volledig zou helpen (maar ze raakte daarbij ook volledig in de stress). Ze heeft een aantal bedrijven voor ons gebeld maar niemand wilde helpen. We stonden namelijk in een erg afgelegen plaats (Manila, Utah) en de dichtstbijzijnde bedrijven waren toch zeker 50 mijl weg. (De rekening zou erg hoog worden). De mensen vonden het te ver of nog erger, ze wilden niet in een andere staat werken. (we zaten namelijk precies op de grens van 2 staten) Niet voor te stellen in Nederland. Toen de stress bij de receptiedame op een hoogtepunt was kreeg ze een geweldig idee. Een medewerkster van haar is getrouwd met de plaatselijke sheriff en hij zou de camper wel open kunnen krijgen. Hoewel de sheriff dit niet mag doen vanwege aansprakelijkheid wilde hij ons toch wel helpen maar we moesten wel toestemming hebben van Cruise America. Cruise A maar weer gebeld en toestemming gekregen. De sheriff had alleen 's ochtends geen tijd, het zou wel begin van de middag worden maar we hadden geen andere keus. We zijn teruggewandeld naar de camper om daar maar rustig te gaan zitten wachten. Intussen kwamen de andere campingasten eens bij ons kijken en een praatje maken omdat er op de camping verder toch niets te doen was. De buren, nederlanders die 40 jaar geleden naar Amerika waren verhuisd nodigden ons uit voor een ontbijt. Kwam goed uit want we hadden nog niets gegeten. Toen we aan dit overheerlijke ontbijt zaten riep 1 van de campinggasten die ook eens bij de camper was wezen kijken ons. Wat bleek. Hij had ontdekt dat de zijruit op een miniscuul kiertje stond, had zijn vinger er achter gezet, het raam open geschoven en het muggengaas verwijderd. Via dit raam ben ik naar binnen gekropen en heb de deur kunnen openen. We hebben ons wel 10 keer afgevraagd waarom wij dit kiertje niet hebben gezien, zal onze stress wel zijn geweest. Ook hebben we nog eens goed gekeken hoe de deur in het slot was gekomen maar dit begrijpen we nu nog niet.
Nadat we de sheriff hebben afgebeld zijn we om 12.00 uur vertrokken voor een vlotte en mooie reis naar Jackson, 15 mijl onder Grand Teton en later Yellowstone. Het was mooi omdat we ca. 100 mijl parallel aan de zwaar besneeuwde Rocky Mountains in de zon hebben gereden met links en rechts van de weg tientallen herten en pronghorns. Echt genieten.
Het weer is redelijk, af en toe een zonnetje, af en toe een bui en vanmiddag zelfs een paar vlokken natte sneeuw. Maar we zitten dan ook al weer hoog.
We melden ons weer, zoals gezegd als we in Yellowstone zijn, zal wel zaterdag worden.

• 18 Juni 2010 - 10:34

A'marie Maarn:

mama mia, wat een prachtige foto's! Jullie beleven een mooie reis, die natuur...er zijn geen woorden voor! Dat ik zomaar in jullie sfeertje mocht belanden. Ga lekker door met genieten zo met z'n tweetjes!

• 19 Juni 2010 - 19:10

G Scholing @home Nl.:

wat een mooie reis en wat prachtige foto,s
    een geweldige belevenis nog hele mooie dagen
    toegewenst .
    Heek en gre .