Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Leo en Marja Koster - WaarBenJij.nu Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Leo en Marja Koster - WaarBenJij.nu

Las Vegas

Door: Leo

Blijf op de hoogte en volg Leo en Marja

08 Juni 2010 | Verenigde Staten, Las Vegas

Vandaag een dagje Las Vegas (LV) gedaan. Toen we de vakantie aan het voorbereiden waren hebben we natuurlijk ook het nodige gelezen over LV en van mensen die er al geweest zijn veel gehoord maar dat het zo groot en overweldigend zou zijn hadden we niet verwacht. Hier geldt echt het gezegde: groot, groter, grootst, of gek, gekker, gekst. Het kan niet groot genoeg, van energiezuinig hebben ze hier nog niet nooit gehoord en alles is gericht op het gokken.

We zijn vanochtend om 11.00 uur hier aangekomen en zijn naar de KOA camping op de Strip (DE straat van LV) gereden. Deze camping is verbonden aan het grote hotel CircusCircus en de camping heeft dan ook dezelfde naam. We hebben toch besloten om in de camper te slapen vannacht omdat we het risico van de camper stallen en in en hotel slapen te groot vonden. We staan op een grote asfaltvlakte (ook nu weer lekker warm) met vele anderen.
We hebben de bus genomen naar het begin van de Strip en zijn een groot gedeelte terug komen wandelen en hebben o.a gekeken bij New York-New York, Monte Carlo, Paris, The Mirage, Casino en Venetian. Vrijwel alle hotels hebben hetzelfde idee, na het binnenkomen kom je in een gigantische gokhal waar je volledig doorheen moet als je je als gast wilt melden.
In de gokhal mensen die er volgens ons vele uren doorbrengen, sigaretten en een drankje voor de neus en dollarbriefjes in de machine duwend. Ook de pokertafels zijn goed bezet.
We zijn vervolgens in de bus teruggegaan naar het CircusCircus hotel naast onze camping en hebben ook daar weer genoten van het zelfde schouwspel. Hierna hebben we hier genoten van een prima buffet.

Het is vandaag een bijzondere ervaring geweest maar we hadden het niet willen missen. Ook vandaag was het weer bloedheet. Volgens mensen die we op de camping spraken was het 41 gr. en blijft het nog wel even warm, ook in Zion waar wij morgen naar toe gaan. Overdag warm is niet erg maar het koelt 's nachts weinig af en dat wordt een beetje vervelend. De airco is goed maar die laten we niet de hele nacht loeien.

Omdat we morgenochtend weer reizen en pas morgemmiddag in Zion zijn (waar we waarschijnlijk ook woensdag zijn) melden wij ons weer (voor ons) op woensdagavond.

P.S. We krijgen veel reacties van jullie, ook op ons gewone mailadres. Wij proberen soms een mailtje terug te sturen maar krijgen deze retour met de mededeling dat de mail niet te bezorgen is. Het is dus geen gebrek aan belangstelling dat jullie geen antwoord krijgen maar een technische oorzaak. Zal wel een instelling zijn maar ik ga hieraan niet experimenteren.

Wordt vervolgd op woensdag (voor ons)