Death Valley - Reisverslag uit Pahrump, Verenigde Staten van Leo en Marja Koster - WaarBenJij.nu Death Valley - Reisverslag uit Pahrump, Verenigde Staten van Leo en Marja Koster - WaarBenJij.nu

Death Valley

Door: Leo

Blijf op de hoogte en volg Leo en Marja

07 Juni 2010 | Verenigde Staten, Pahrump

Vandaag een fantastische dag gehad in Death valley (DV). We zijn om 7.00 uur van de camping bij Isabella Lake vertrokken voor een mooie rit naar DV. Toen we daar rond 10.00 uur aankwamen was de temperatuur al opgelopen tot heel hoge waarden. Hoe hoog precies weten we niet want we hebben de hele dag geen thermometer gezien maar het is de hele dag BLOED-heet geweest met een erg warme wind erbij . We zagen onderweg een bord waarop stond dat de gemiddelde T in juni 45 gr. is en maximaal 53 gr.
Death Valley is moeilijk goed te beschrijven. Het is een woestijngebied met hoge bergen maar ook met het de laagste plek van het westelijk halfrond (86 meter onder zeeniveau), kale valleien/vlaktes, zandduinen, allerlei soorten rotsen in vele kleuren, vrijwel geen begroeiing, vrijwel geen dieren (alleen een paar hagedissen en een paar soorten slangen), weinig mensen, en zoals gezegd een heel hoge temperatuur. Omdat de zonsopkomsten en ondergangen befaamd zijn komen veel mensen heel vroeg of heel laat naar DV.
Wij hebben een aantal bijzonderheden bezocht zoals Stove Pipe Wells met vloeiende zandduinen, Furnace Creek met een mooi bezoekerscentrum, Zabriskie Point met zijn bijzonder gevormde rotsen en tenslotte Badwater, een zoutvlakte op het laagste punt . Toen we hier liepen sloeg de hoge temperatuur toe, vooral bij Marja, en hebben we besloten DV te gaan verlaten en op zoek te gaan naar een camping. We hebben een mooie camping gevonden in Pahrump, ca 60 mijl voor Las Vegas. De camping hoort bij een Best Western hotel, ziet er geweldig uit met veel palmbomen en heeft tot op heden de laagste prijs per nacht (30 usd). We zijn om 16.00 uur aangekomen en hebben lekker in de schaduw een biertje zitten drinken en zitten nagenieten van een geweldige dag. Het koelt alleen nog niet veel af. De foto’s die we bij het verslag voegen geven een indruk van de dag maar niet DE indruk. Ten eerste is de T zo hoog dat de lucht heiig wordt en de foto’s niet geheel scherp, ten tweede is deze schoonheid niet goed in foto’s te vangen.
Morgenochtend gaan we naar Las Vegas, we blijven daar tot dinsdagochtend en gaan dan weer parken bezoeken zoals Zion, Bryce en de Grand Canyon. We zijn er nog niet uit of we morgen een camping in Las Vegas nemen of een hotel en de camper bij het hotel stallen. Een keertje in een gekoelde kamer slapen lijkt ook wel lekker. Jullie lezen morgen wel wat de keuze is geworden.
Wordt vervolgd.