Van de kust richting Death Valley - Reisverslag uit Lake Isabella, Verenigde Staten van Leo en Marja Koster - WaarBenJij.nu Van de kust richting Death Valley - Reisverslag uit Lake Isabella, Verenigde Staten van Leo en Marja Koster - WaarBenJij.nu

Van de kust richting Death Valley

Door: Leo

Blijf op de hoogte en volg Leo en Marja

06 Juni 2010 | Verenigde Staten, Lake Isabella

Vandaag een rustige reisdag gehad. Vanochtend eerst uitgebreid geskypt met de kinderen en vervolgens om 9.30 vertrokken vanuit Santa Margarita richting Death Valley. We hadden niet precies in het hoofd waar we wilden eindigen.
We hebben tot de middag door een afwisselend landschap gereden, heuvelachtig, soms dor door de hitte met veel ja-knikkers om olie te winnen. Zagen er allemaal wel heel oud en versleten uit. Ook veel dieren gezien zoals een roedel edelherten en heel veel (roof)vogels o.a kalkoengieren.
Na de middag werd het landschap rap anders,we reden nl door het zuidelijk deel van de Sierra Nevada, een ruig berggebied met hoge toppen bedekt met sneeuw. Onze weg ging vandaag niet erg hoog, we reden door een soort dal langs een snel stromende rivier. We zijn om 16.00 uur gestopt bij Lake Isabella, een meer, nog steeds in de zuidelijke Sierra Nevada. Vanaf hier is het morgen nog wel een stukje naar Death Valley maar we zijn van plan vroeg op te staan en te vertrekken.
Het is vandaag een warme dag geweest, 37 gr.C. Morgen in Death Valley zal het ongetwijfeld nog veel warmer worden. We weten nog niet waar we morgen eindigen. Het zou Las Vegas kunnen worden maar als het iets minder snel gaat zoeken we een camping tussen Death V. en Las V.
We zien ernaar uit.

• 06 Juni 2010 - 17:11

Martin & Johanna:

Hallo vakantiegangers,

Zo snel als jullie berichten kunnen plaatsen (zonder wizzkids in de buurt), kunnen wij niet reageren hoor. Maar we lezen ze uiteraard wel allemaal.
    De verhalen en foto's zien er weer heel mooi uit, hoewel ons de berichten van de laatste dagen wel meer aanspreken dan van de eerste dagen in de stad. (maar dat is een kwestie van smaak).
    Vergeleken de vorige reis is de camper inderdaad maar een kleintje. En helemaal als je hem op de foto ziet in de Sierra Nevada.
    En natuurlijk jammer dat Leo zijn dienstplicht niet heeft vervuld... hadden jullie misschien toch op die eerste militaire camping mogen staan.
    Is de warmte overigens wel een beetje dragelijk? Wij vinden het hier met 27 graden al warm zat.