Walvissen en een camperprobleempje - Reisverslag uit Santa Margarita, Verenigde Staten van Leo en Marja Koster - WaarBenJij.nu Walvissen en een camperprobleempje - Reisverslag uit Santa Margarita, Verenigde Staten van Leo en Marja Koster - WaarBenJij.nu

Walvissen en een camperprobleempje

Door: Leo

Blijf op de hoogte en volg Leo en Marja

05 Juni 2010 | Verenigde Staten, Santa Margarita

Hier zijn we weer na een radiostilte vanwege een klein probleempje in onze camper. Toen we de eerste camping wilde verlaten kwamen we er achter dat we vanaf het eerste moment geen electriciteit hadden gehad in de camper. De verlichting brandde wel (dus hadden we niets in de gaten) maar deze wordt gevoed vanuit de accu. Alles is nu weer in orde maar dat heeft heel veel telefoontjes gekost naar Cruise America. Het is waarschijnlijk te wijten geweest aan de camping.

We typen dit verslag op (voor ons) vrijdagmiddag 15.30 uur (jullie slapen nu waarschijnlijk net). We zitten lekker onder een boom bij de receptie van de camping. Dit is de enige plaats waar internet beschikbaar is.

Gisterochtend hebben we onze walvistocht gedaan en 7 Humpback Whales erg dichtbij gezien. Het weer was geweldig, bijna vlakke zee, droog en de meeste tijd zon. Ongeveer 3 kwartier na het uitvaren was de eerste walvis in zicht. Vaak zijn ze te vinden bij grote scholen vogels omdat daar veel plankton te vinden is. Na lang rondgedobberd te hebben zagen we een aantal dolfijnen. De naam van deze dieren ben ik vergeten. Hierna maakte de schipper ineens vaart en riep om dat hij ons nog iets wilde laten zien. Hij bleek in de verte 6 walvissen ontdekt te hebben waar hij in grote vaart naar toe is gevaren. We hebben ze ontzettend mooi en dichtbij gezien. Een groepje van 2 en een groepje van 4. Het is heel, heel indrukwekkend deze grote dieren op een paar meter afstand te zien en ook nog vrij lang. Kortom een zeer geslaagde tocht. We hebben veel te veel foto's gemaakt maar deze zoek ik later wel uit. Een paar foto's hebben we aan het verslag toegevoegd, en jawel, ook de zo gewenste foto van de staart.

Na deze tour zijn we uiteindelijk, na veel contact met de camperverhuurder, vertrokken in zuidelijke richting. Als eerste hebben we de "17 miles drive" gereden. Het ongetwijfeld allermooiste stukje van de kustweg waar je struikelt over fantastische golfbanen en waar huizen staan die je in je wildste fantasie niet kunt bedenken. Hoe komen deze mensen aan zoveel geld??
Hierna verder afgezakt naar het zuiden waar we uiteindelijk met veel moeite een camping hebben gevonden. Een natuurcamping zonder enige voorzien in een bos, maar wel aan de Pacific. Leuke ervaring.

Vanochtend om 8 uur vertrokken in zuidelijke richting naar Morra Bay waar de camper gemaakt zou worden als we er zelf niet ingeslaagd waren. Maar juist op tijd hebben we het zelf gefikst en bleek het uiteindelijk redelijk eenvoudig. We hebben de camperverhuurder afgebeld en zijn op ons gemak verder een deel van de kustweg afgereden. Op een parkeerplaats lang genoten van een grote groep Elephant Seals die daar lagen. Het waren er honderden. (in San Francisco wordt iedereen wild van een paar zeehonden op een ponton, hier liggen er honderden vlak voor je neus).
Bij Morra Bay hebben we de kustweg verlaten en op ca. 15 mile het binnenland in een mooie KOA camping gevonden. Is wel weer eens lekker na 2 mindere campings. We zijn vandaag vroeg gestopt, we waren om 13.00 uur al hier, omdat we willen wassen en alle apparatuur opladen. Door het ontbreken van electriciteit waren de laptop, de accu van het fototoestel en een telefoon leeg. We nemen nu de tijd om voor de volgende dagen alles weer op orde te hebben.

Het is hier, zoals ik begreep bij jullie ook, erg mooi weer. Temperatuur is opgelopen tot boven de 30 gr. Morgen gaan we richting Death Valley, waar we zondag doorheen willen. Maandag staat Las Vegas op het programma. Het is daar nog veel heter dan hier.

Tenslotte hebben we al veel mailtjes van jullie gehad. Heel leuk om te lezen. Blijf dit doen.

Wordt vervolgd.

• 05 Juni 2010 - 08:56

Karlijn:

Hoi
    Wat een ontzettend mooie foto's!! Ben eigenlijk wel een klein beetje jaloers als ik jullie verhalen hoor, lees en zie!
    Hier gaat alles goed en ik spreek jullie snel weer op skype!
    Liefs,
    Karlijn