Camper halen - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van Leo en Marja Koster - WaarBenJij.nu Camper halen - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van Leo en Marja Koster - WaarBenJij.nu

Camper halen

Door: Leo

Blijf op de hoogte en volg Leo en Marja

03 Juni 2010 | Verenigde Staten, Monterey

Vandaag een kort verslag. Vanochtend om 9.30 uur zijn we bij ons hotel opgehaald en naar Cruise America in Oakland gebracht om de camper op te halen. We hebben gekozen voor een klein type en het is inderdaad een lekker kleine camper. Een splinter nieuwe, we hebben de indruk dat wij de eerste zijn die ermee op pad gaan.
Het nadeel is dat we er in de loop van de dag achter komen dat er een aantal dingen ontbreken, zoals schaaltjes, messen, een schaar etc. Geen ramp maar nu nog even ongemakkelijk.
We zijn naar Monterey gereden, een rit naar het zuiden van ongeveer 100 mijl. Monterey is schitterend gelegen aan een baai. In Monterey veel boodschappen ingeslagen, en kaartjes gekocht voor een Whale Watching Tour morgenochtend. De laatste dagen hebben ze tijdens deze tour Humpback Whales gezien, hele grote walvissen. Het lijkt ons een sensatie om deze dieren te zien. Juist op deze plaats voor de kust ligt er onder water een soort diepe canyon waar een groot aantal walvissen in dit jaargetijde doorheen trekt naar het zuiden.
Tenslotte hebben we een camping gevonden in Monterey. Van de eerste camping, waar we op aanraden van de plaatselijke VVV kwamen, werden we vriendelijk doch dringend weggestuurd omdat we geen militairen waren. Bleek een camping speciaal voor amerikaanse soldaten te zijn. Op de tweede camping waren we wel welkom. Geen geweldige camping maar voor 1 nacht goed genoeg.

• 03 Juni 2010 - 21:29

Ben En Wilma:

Dag Leo en Marja,
    Leuk om te lezen dat jullie goed aangekomen zijn en alle bekende plekjes van San Francisco hebben gezien. De golden gate zelfs in de zon. Die schijnt hier nu ook volop. Met onze overbuurjongens gaat het volgens ons prima. Veel plezier verder. Hopelijk hebben jullie al walvissen gespot. Groetjes B&W.