San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Leo en Marja Koster - WaarBenJij.nu San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Leo en Marja Koster - WaarBenJij.nu

San Francisco

Door: Leo

Blijf op de hoogte en volg Leo en Marja

02 Juni 2010 | Verenigde Staten, San Francisco

Zoals we gisteren al schreven zijn we vandaag onze laatste dag in San Francisco gestart met een bezoek aan het San Francisco Museum of Modern Art. We hadden geluk want we mochten vandaag zonder te betalen naar binnen. Wat bleek, de eerste dinsdag van iedere maand zijn veel musea gratis te bezoeken. Om de kunst te promoten worden veel musea door een bedrijf gesponsord en wordt 1 dag per maand door het bedrijf de toegang betaald. Voor ons dus met dank aan AT&T.
SFMoMA is een mooi museum, zowel van buiten als qua kunstwerken. Veel bekende werken gezien zoals Matisse, Picasso en natuurlijk Mondriaan.
Hierna zijn we door het Financial District naar de Bay Bridge gelopen waar we aan het waterfront lekker in de zon hebben gezeten, foto's gemaakt, bewonderend van deze geweldige 2-laags brug hebben genoten (iedere rijrichting een aparte laag) en genoten van alle mensen die voorbij kwamen waaronder heel veel joggers. Hierna langs het water naar de Ferry Building gelopen, het gebouw waar vroeger alle schepen aan kwamen en nu heel mooi gerestaureerd is.
Na een lekkere lunch bij de Starbucks foto's gemaakt van de groene Columbus naast de Transamerica Pyramid. De groene Columbus was in het begin van de 20e eeuw hypermodern maar staat vandaag de dag in de schaduw van de Transamerica Pyramid. Dit futuristische gebouw is 260 m.hoog, heeft 3678 ramen en is zeer bepalend in de skyline van SF.
Als laatste hebben we vandaag, net als gisteren, nog een deel van de citytour gedaan met de bus. De kaartjes zijn 2 dagen geldig en als echte hollanders wil je toch waar voor je geld.
Morgenochtend gaan we de camper halen in Oakland, een voorstad van SF. We worden om 9.30 opgehaald dus als alles goed verloopt gaan we rond de middag van start met onze camperreis. Het eerste stukje is ca. 100 mijl naar het zuiden, naar de kustplaats Monterey.