San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Leo en Marja Koster - WaarBenJij.nu San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Leo en Marja Koster - WaarBenJij.nu

San Francisco

Door: Leo

Blijf op de hoogte en volg Leo en Marja

01 Juni 2010 | Verenigde Staten, San Francisco

Nadat we met de kinderen even hebben zitten skypen zijn we vertrokken voor onze eerste dag San Francisco. Op Union Square hebben we kaartjes gekocht voor een rondrit met een dubbeldekker langs vele bezienswaardigheden. Het is een zgn. hop on - hop off systeem, waarbij je op een aantal plaatsen de bus kunt verlaten en later op een andere langskomende bus weer op kunt stappen. We zijn langs veel (deels bekende) bezienswaardigheden gekomen zoals de Transamerica Pyrimid, de Golden Gate Bridge, Chinatown, Fisherman's Wharf. Uiteindelijk zijn we uitgestapt halverwege Lombard Street en deze straat helemaal omhoog gelopen. Met een stijgingspercentage van 25%!! voel je als je boven bent je benen behoorlijk. Maar je doet het niet voor niets want je wordt getracteerd op een geweldig uitzicht. Lopend zijn we naar Fisherman's Wharf gegaan waar we bij Pier 39 de beroemde zeeleeuwen hebben bekeken die daar op pontons in de zon liggen te flaneren. Het hele gebied rond Pier 39 is 1 groot circus waar erg veel mensen op af komen. Leuk om een keer gezien te hebben maar 1 keer is voor ons genoeg. We zijn weer in een langskomende dubbeldekker gestapt om een ander deel van de stad te bekijken zoals de Ferry Building, het Financial District (heel hoge en bijzonder mooie gebouwen) en uiteindelijk zijn we op Union Square weer uitgestapt. We hebben ons hier nog even verlekkerd aan een aantal bijzonder dure winkels maar omdat alles wat hier verkocht wordt ver buiten ons budget valt zijn we maar snel naar ons hotel gegaan. Vanavond gaan we eten in de buurt van het hotel want er zijn hier eetgelegenheden genoeg.
De eerste dag in San Francisco zit er bijna op. Het is een erg leuke, ongedwongen stad met veel leuke mensen. Maar het valt ons op dat hier ook heel veel daklozen zijn, veel meer dan we 2 jaar geleden in Seattle of New York hebben gezien. Zal wel de keerzijde zijn van de grote aantrekkingskracht van San Francisco.
Het weer was vandaag redelijk goed. Droog, zonnige perioden, beetje winderig. Wel valt af en toe de mist ineens binnen die ook ook snel weer op kan trekken. Tijdens het schrijven van dit stukje is het ook weer dichtgetrokken waardoor we de hoge gebouwen op enige afstand niet meer kunnen zien.
Morgen nog een dag in SF waarin we naar het Museum voor moderne kunst willen en wellicht nog naar de tweede bijzondere brug, de Bay Bridge, een brug in 2 lagen.