De Reis - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Leo en Marja Koster - WaarBenJij.nu De Reis - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Leo en Marja Koster - WaarBenJij.nu

De Reis

Door: Leo

Blijf op de hoogte en volg Leo en Marja

31 Mei 2010 | Verenigde Staten, San Francisco

Vandaag begint dan eindelijk de reis.
Om 8 uur zijn we met Sjoerd, Reinier en Karlijn naar Schiphol vertrokken, vlotte reis, beetje regen. Omdat we gisteren al electronisch hadden ingecheckt hoefden we nu alleen nog maar de bagage af te geven zodat we heel snel aan de koffie zaten.
Ons toestel (een verlengde 777 waar bijna 400 mensen in gaan) vertrok precies op tijd voor een zeer vlotte en rustige reis. Onderweg genoten van Ijsland volledig in de zon en een geweldige aankomst in San Francisco. Vanuit de lucht al heel mooi de Golden Gate Bridge, Alcatraz etc gezien. Zelfs de gezagvoerder raakte van het schitterende zicht op San Francisco bijzonder enthousiast.
We stonden uiteindelijk om 13.00 lokale tijd op de grond. Het is heerlijk weer, zonnig en 21 gr.
Na de rustige vlucht vervolgens door de taxichauffeur die ons naar het hotel bracht de stuipen op het lijf gejaagd met zijn ontzettend wilde rijstijl. Links en rechts inhalend, onzettend hard rijdend, en veel dingen uithalend die hij niet geleerd heeft tijdens zijn rijopleiding heeft hij ons in een recordtijd afgeleverd bij ons hotel midden in het centrum. Goed hotel, prima gelegen.
We hebben even kort op bed gelegen en zijn toen wandelend naar Fisherman's Wharf gegaan. Viel nog niet mee na al een lange dag want het is hier bijzonder heuvelachtig. We hadden beter de beroemde cable car kunnen nemen maar bewaren dit maar voor morgen We hebben wat rondgekeken om een idee te krijgen wat we morgen kunnen gaan doen en even lekker gegeten.Het is erg druk maar wel gezellig. Toen met de taxi naar het hotel.
Het is nu bijna 20,00 uur in SF en 5.00 uur s'nachts in Nederland. De vermoeidheid begint toe te slaan. We gaan een eind maken aan dit verslag en snel slapen.
Morgen gaan we SF verkennen.

• 31 Mei 2010 - 05:40

Sjoerd:

Klinkt goed allemaal! Mooi dat de reis ook goed is verlopen. Dat is zeker een lange dag geweest?

Die reisstijl was mama toch al gewend, als ze met mij mee rijdt!

Hier gaat alles ook goed, zon begint weer te schijnen. Het is nu 7:40 uur, dus voor mij tiijd om weer naar de klant te gaan.

Veel plezier,
    Sjoerd

• 31 Mei 2010 - 10:26

Karlijn:

hoi!
    Ik had gisteravond al van Sjoerd gehoord dat alles goed was verlopen. Reinier had gistermiddag een site ontdekt waar we jullie vlucht konden volgen, dus we hadden al wel verwacht dat jullie op tijd aan zouden komen.
    Heel veel plezier vandaag in San Francisco en geniet van het mooie weer en de mooie dingen! (Hier is het maar 12 graden en regen)
    liefs