denali n.p. - Reisverslag uit Denali, Verenigde Staten van Leo en Marja Koster - WaarBenJij.nu denali n.p. - Reisverslag uit Denali, Verenigde Staten van Leo en Marja Koster - WaarBenJij.nu

denali n.p.

Door: leo

Blijf op de hoogte en volg Leo en Marja

10 Juli 2015 | Verenigde Staten, Denali

Gisterochtend voor het vertrek uit Trapper Creek eerst Karlijn even gebeld om haar succes en plezier te wensen voor haar Zuid Afrika reis. Hierna naar onze camping even boven Denali n.p. gereden, vlotte reis door erg mooi gebied. Wel veel oponthoud gehad door de vele wegwerkzaamheden die er plaatsvinden aan deze weg. Zoals het vakantieseizoen hier maar een paar maanden duurt, is ook de periode waarin ze aan de weg kunnen werken beperkt, dus zijn ze overal tegelijk bezig. Na het inchecken op de camping terug gereden naar Denali n.p. om kaarten te kopen voor de toer door het park van vandaag. Ook nog op zoek geweest naar wat eten voor de komende dagen maar dat viel niet mee. Een supermarkt is hier niet ondanks de vele toeristen. We hebben wat bij elkaar gesprokkeld in 2 piep kleine winkeltjes. De campingeigenaar vertelde dat zij gewoon naar Fairbanks rijden voor de boodschappen, 120 mijl van hier!!
Vandaag om 10 uur met de bus vertrokken voor een rit van ongeveer 70 mijl het park in over de enige weg die het park rijk is. Dit lijkt ver maar als je kaart bekijkt is dit maar een fractie van het park. Zoals al eerder geschreven mag je met eigen vervoer niet het park in. We begrijpen nu waarom want behalve voor het behoud van de natuur bleek het laatste deel van de weg onverhard, soms erg smal en redelijk hoog door de bergen te gaan waarbij passeren van een tegemoet komende bus soms een beetje hachelijk was. De natuur is heel mooi maar helaas hebben we niet heel veel wildlife gezien. Het wild laat zich niet sturen. We hebben een paar elanden gezien waarvan 1 met groot gewei (maar niet te fotograferen tussen de bomen), dall sheep hoog tegen de bergen aan en een paar caribous (soort herten). Helaas nog geen beren maar we verwachten die nog wel te zien komende dagen. Het weer was redelijk vandaag, vanochtend droog en vanmiddag in de loop van de middag regen. Bijzonder fenomeen was wel dat we op de terugweg zagen dat er op de toppen van een paar bergen in de tussenliggende uren verse sneeuw was gevallen. We hadden wel zwarte wolken gezien maar niet aan sneeuw gedacht. Morgen blijven we nog hier en gaan waarschijnlijk nog terug naar het park. De eerste 15 mijl mag je met eigen vervoer het park in dus waarschijnlijk gaan we dat doen en ergens wandelen. Zaterdag gaan we naar Fairbanks of omgeving en melden we ons weer als we tenminste wifi op de camping hebben.

• 10 Juli 2015 - 15:45

G.scholing:

Dat is wel even een hele trippel naar de supermarkt .

• 10 Juli 2015 - 15:47

Greetje:

Dat is wel even een eindje rijden naar de supermarkt.