25-07 De dag van de verschillende landschappen - Reisverslag uit Osburn, Verenigde Staten van Leo en Marja Koster - WaarBenJij.nu 25-07 De dag van de verschillende landschappen - Reisverslag uit Osburn, Verenigde Staten van Leo en Marja Koster - WaarBenJij.nu

25-07 De dag van de verschillende landschappen

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Leo en Marja

25 Juli 2008 | Verenigde Staten, Osburn

Mijn collega uit Seattle, Rick, had ons aangeraden om het gebied na de Cascades niet door te racen maar er de tijd voor te nemen. Het bleek een goed advies. Na het vertrek uit Winthrop lagen de bergen snel achter ons en kwamen we in een "indianengebied" zoals we dat uit de boeken van vroeger kenden. Heuvelachtig, ruig,en uitgestrekt, een soort prairie. Fraai om te zien en heel erg rustig, lange wegen met vrijwel geen auto's.Onze eerste bestemming was de Grand Coulee Dam maar onderweg kwamen we langs de Chief Joseph Dam waar we onze eerste stop hebben gemaakt. Deze hele grote stuwdam is vernoemd naar de indiaan Chief Joseph. (in deze streek zie je nog veel verwijzingen naar de vroegere indianen, de mensen die wij in de dorpen zagen hebben ook allen een donker "indiaans" uiterlijk). Na het nemen van een aantal foto's zijn we redelijk snel vertrokken omdat de waarschuwingen voor de grote populatie ratelslangen die hier voorkomt toch een beetje onrustig maakte. Hierna de Grand Coulee Dam bezocht, een immense stuwdam waarmee veel energie wordt opgewekt. Ook hier wat snel vertrokken maar nu vanwege de temperatuur die de laatste dagen is opgelopen naar 35gr. (we hadden het idee dat de T hier op de grote parkerplaats nog veel hoger was). Het volgende stuk naar Spokane ging door uitgebreide graanvelden en vanaf Spokane tot de plaats waar we nu op de camping zitten, Osburn, door een erg mooi bebost berggebied. Het was vandaag dus de dag van de vele verschillende landschappen.
De camping waar we nu verblijven is niet de meest moderne maar wel een camping met heel aardige en behulpzame mensen. De campingeigenaar vroeg of wij misschien op weg zijn naar Yellowstone n.p. en toen dit waar bleek te zijn liet hij op een kaart zien waar we de meeste kans hebben om wild te zien. Ook raadde hij aan om 's ochtends erg vroeg op stap te gaan omdat het wild vanwege de hoge T al snel de schaduw opzoekt.Later kwam hij nog een keer langs om weer te benadrukken dat we vroeg op stap moeten. Hij gaat 3x per jaar naar Yellowstone en het park blijft hem bekoren.
Morgen een dag met veel kilometers
met als eindbestemming Livingston, ca. 60 km boven de noordelijke ingang van Yellowstone waar we zondag onze tocht door Yellowstone willen starten.