08-08-08 Van de kust naar het regenwoud in Olympic - Reisverslag uit Port Angeles, Verenigde Staten van Leo en Marja Koster - WaarBenJij.nu 08-08-08 Van de kust naar het regenwoud in Olympic - Reisverslag uit Port Angeles, Verenigde Staten van Leo en Marja Koster - WaarBenJij.nu

08-08-08 Van de kust naar het regenwoud in Olympic

Door: Leo en Karlijn

Blijf op de hoogte en volg Leo en Marja

08 Augustus 2008 | Verenigde Staten, Port Angeles

Om 8.30 uur vertrokken van onze nog steeds lege camping. Het eerste gedeelte ging door het Quinault Indian Reservation. In het plaatsje Queets dachten wij iets van de indianencultuur te kunnen zien. Dit viel zwaar tegen. Het was een onvoorstelbaar armoedig dorpje, waar een aantal mensen rondhingen die wel een indiaans uiterlijk hadden. Is dit nu een gevolg van de behandeling die de oorspronkelijke bewoners van dit gebied gehad hebben of is het gewoon een achtergebleven dorp? Wij weten het niet.

Hierna een stuk langs de kust gereden en bij Ruby Beach het strand opgegaan. Dit is een van de plaatsen waar je op het strand hele grote aangespoelde bomen aantreft. De bomen op de duinenrij vertonen hele grote tumoren. Volgens de infoborden is dit een gevolg van een worm in combinatie met de zoute omgeving.

Vervolgens doorgereden naar het Hoh Rain Forest, waar we begonnen zijn met het bezoeken van het Visitor Center. Hierna hebben we een trail gelopen: Hall of Mosses. Het Olympic n.p. biedt bescherming aan het grootste regenwoud van de wereld in de gematigde streken. Dit benadert het regenwoud dat je in de tropen aantreft. Wandelend in dit gebied kijk je je ogen uit. De bomen zijn 70 meter hoog!! of soms nog hoger en zijn voor grote gedeeltes bedekt met mossen. We hebben een aantal foto's bijgevoegd, maar die geven de werkelijkheid niet goed weer. Het was bijzonder dat tijdens onze wandeling de zon ging schijnen en wij niet meer het idee hadden dat we in een druipend regenwoud liepen. Op de weg terug naar de Highway 101, werden wij nog verrast met een elk op hele korte afstand.

De tweede helft van de middag zijn wij aan de noord kant langs het Olympic n.p. gereden naar onze camping Port Angeles. Een redelijke camping, omgeven door een aantal hoge bergen, die op de toppen nog sneeuw hebben en vanavond omringd werden door mooie wolkenbanden.

Morgen moeten we vroeg op, want dan gaan we killer whales kijken.

• 09 Augustus 2008 - 15:02

Cors Onnes:

Hallo Allemaal,

Wat een mooie foto's van het bos. Dat moet wel een heel mooi bos zijn. Nederland heeft op de olympische spele brons met judo gehaald.

Groetjes Cors