02-08 Van Unity naar Sisters - Reisverslag uit Unity, Verenigde Staten van Leo en Marja Koster - WaarBenJij.nu 02-08 Van Unity naar Sisters - Reisverslag uit Unity, Verenigde Staten van Leo en Marja Koster - WaarBenJij.nu

02-08 Van Unity naar Sisters

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Leo en Marja

04 Augustus 2008 | Verenigde Staten, Unity

Om 9.00 uur vertrokken richting Sisters met als eerste stop de John Days Fossil Beds. Deze bijzondere platte bergen zijn miljoenen jaren geleden ontstaan toen een groot gedeelte van een massief door een uitbarsting is vernietigd en de resterende gedeelten als bergen met een platte bovenkant zijn blijven staan. Hierna verder gereden naar de Painted Hills, heuvels met vele gekleurde lagen die ongeveer 33 miljoen jaar geleden zijn afgezet door vulkaanuitbarstingen 100 mijl naar het Westen. De kleuren worden veroorzaakt door stoffen zoals aluminium, ijzer, magnesium etc. Er groeien vrijwel geen planten op deze hevels omdat de grond het regenwater stevig vasthoudt en bijna niet beschikbaar stelt aan de planten. Hierna doorgereden naar Sisters door een bijzonder mooi en groen berggebied. De reis door Oregon bevalt ons beter dan door Idoha. Oregon is groen, verzorgd en heeft mooie wegen. Idoha is door de hitte, dor en droog en de wegen zijn ook aanzienlijk minder.
In Sisters zijn wij neergestreken op een gloednieuwe KOA-camping. De camping is zo nieuw dat nog niet alles het doet. Ook Internet is een probleem. We krijgen geen verbinding ondanks de aanwezige WiFi. We zijn door een bijzonder vriendelijke medewerker van de camping goed geholpen, maar ook hij kreeg de verbinding niet voor elkaar. Deze man werkt met z’n vrouw op de camping en is afkomstig uit Florida. Zij wonen hier tijdelijk in hun enorme grote bus. Waarschijnlijk werken zij hier voor de lol, want voor het geld hoeven zij het waarschijnlijk niet te doen. Hij vertelde dat zij vorige jaar een half jaar op stap zijn geweest met de bus. Ze zijn vertrokken in Florida en via Alaska zijn zij uiteindelijk in New York terecht gekomen. Van hieruit zijn zij weer naar huis gegaan.
Het is vandaag iets minder warm dan de vorige dagen, ongeveer 25°, met veel grote witte wolken. Morgen hopen we aan de kust aan te komen op een camping in Waldport waar wij ook maandag blijven staan.