29-07 Geen wild, wel veel geisers - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Leo en Marja Koster - WaarBenJij.nu 29-07 Geen wild, wel veel geisers - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Leo en Marja Koster - WaarBenJij.nu

29-07 Geen wild, wel veel geisers

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Leo en Marja

29 Juli 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Vanochtend om 6.00 uur liep de wekker af om vroeg Yellowstone in te trekken. De onderste lus van de “acht” stond op het programma met daarbij Yellowstone Lake en vele geisers. Ook is dit gebied bekend vanwege het vele wild dat er voorkomt vandaar ons vroege vertrek.
Toen wij Yellowstone inreden kwam de zon op, een geweldig gezicht dat je vaker mee zou willen maken. Zoals vaker bij wild kijken, het wild maakt zelf wel uit wanneer het zich laat zien. Vandaag hadden ze geen zin. In het begin zagen we nog veel herten en bizons, maar andere grote dieren hebben we helaas niet gezien. Wel veel vogels, waaronder veel pelikanen. Het gemis aan wild werd ruimschoots goed gemaakt door de schitterende tocht die we hebben gereden.
Om 7.30 uur liepen wij al rond bij de Lower Falls, een grote waterval in de Yellowstone River. Op dit tijdstip kom je er nog weinig andere mensen tegen. Hierna door de Hayden Valley gereden (normaal gesproken een bekend wildgebied van Yellowstone) naar het Yellowstone Lake. Dit meer is erg groot met op diverse plaatsen er omheen geisers en heetwater bronnen. De omringende moerassen en bergen zorgen voor een echt “Amerikaans” landschap. Na het Yellowstone Lake, via de Craig Pass, met de Continental Divide (dit is een waterscheiding waarvan het water of naar het Westen gaat stromen (richting Pacific, via de Colombia River) of naar het Oosten gaat stromen (richting de Mississipi)), naar het gebied met de vele geisers gereden. Old Faithful hadden wij zondag al bekeken, nu dus tijd voor het Midway Geyser Basin. We hebben hier een wandeling gemaakt langs de diverse bronnen, die gekenmerkt worden door de bijzonder felle kleuren. Dit zijn micro-organismen die leven op het zwavelrijke water dat hier omhoog komt. Je gelooft je ogen niet als je deze kleuren ziet, de plaatjes die je in alle boeken ziet, zijn niet overdreven. Op weg naar de camping wilden we nog even lekker met de voeten in de Yellowstone River zitten. Nadat Karlijn net met haar voeten in het water zat kwam er een waterslangetje aan zwemmen (50 cm lang, zwart met een gele streep) waardoor de hele familie Koster verder heeft afgezien van het pootjebaden. Het was vandaag ook weer warm, maar nu begint het heel hard te waaien en komen er donkere wolken aan. Afwachten of het droog blijft.
Morgen gaan wij Yellowstone verlaten en strijken wij neer in het Grand Teton park. Ook nemen we afscheid van onze camping, Grizzly RV Park, met voorsprong de beste camping die wij tot nu toe hebben getroffen.

• 30 Juli 2008 - 03:29

Fam Koster Nog Canad:

Hallo familie kosteR
    Wat een prachtige plaatjes. Hier in Vancouver hadden wij onze eerste regendag, maar dit was geen probleem, wanr een enorm winkelcentrum (een na grootste van West Canada) was overdekt. We zijn aal aardig ingepakt voorde thuisreis. Heel veel plezier