de eerste camper dag - Reisverslag uit Trapper Creek, Verenigde Staten van Leo en Marja Koster - WaarBenJij.nu de eerste camper dag - Reisverslag uit Trapper Creek, Verenigde Staten van Leo en Marja Koster - WaarBenJij.nu

de eerste camper dag

Door: Leo

Blijf op de hoogte en volg Leo en Marja

08 Juli 2015 | Verenigde Staten, Trapper Creek

Voor het gevoel is de vakantie vandaag pas echt begonnen want we hebben de camper opgehaald en zijn richting Denali n.p. vertrokken. Gisteren hebben we gebruikt om een beetje bij te komen van de reis, ’s ochtends door Anchorage down town gewandeld en het schitterende visitor center van de staat Alaska bezocht. Veel extra info gekregen over de route die we gaan volgen maar wel een vreemde gewaarwording dat je er bij binnenkomst bijna nog strenger gecontroleerd wordt dan op Schiphol, poortjes, andere detectoren etc. Maar naast dit visitor center heb je het visitor center van de stad Anchorage, hier loop je gewoon in en uit en wordt er in het geheel niet gecontroleerd. Komt een beetje paranoia over. ’s middags ook nog een wandeling gemaakt en aan het eind van de middag in het hard rock café van Anchorage beland ( ja, ja mensen, en dat op onze leeftijd !!). Natuurlijk een paar biertjes en de traditionele hamburger genomen. Vanochtend dus de camper opgehaald (ging erg vlot), deze keer een C25, ongeveer 7,5 meter. Hierna een vracht boodschappen gedaan waarbij het opviel dat Alaska erg duur is. Dit hadden we wel gelezen maar het viel toch aardig tegen. We zijn hierna ongeveer 100 mijl in noordelijke richting gereden (richting denali n.p.) waar we op een camping in Trapper Creek staan. Het rijden is erg comfortabel, brede wegen en weinig verkeer. We hebben zojuist de koffers leeg gehaald, camper een beetje ingericht en een poosje buiten gezeten. Het weer is wisselvallig, vandaag onderweg een paar kleine buitjes gehad maar aan het eind van de middag werd het lekker en konden we buiten zitten, de temperatuur is rond de 20 gr. Morgen nog een dikke 100 mijl naar Denali, even melden op de camping die we al voor 3 nachten hebben besproken en dan alvast naar het park om de busritten voor de volgende dagen te bespreken. Je mag nl. niet op eigen gelegenheid het park in en moet gebruik maken van shuttle bussen van het park of commerciële aanbiedingen. Het verschil schijnt de prijs te zijn ( commerciële tochten ongeveer 2x zo duur als de shuttles), daarnaast hanteren de shuttles het hop on – hop off systeem waarbij je op een aantal plaatsen de bus kunt verlaten om te wandelen en later weer op kunt stappen op een volgende bus. We gaan het morgen allemaal bekijken en verheugen ons al op dit mooie park.

• 08 Juli 2015 - 13:16

Annemarie :

Hee Wijk...hier Maarn, geen klein busje!