13-08-08 New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Leo en Marja Koster - WaarBenJij.nu 13-08-08 New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Leo en Marja Koster - WaarBenJij.nu

13-08-08 New York

Door: Sjoerd en Leo

Blijf op de hoogte en volg Leo en Marja

13 Augustus 2008 | Verenigde Staten, New York

Zoals we gisteren al kort schreven hebben we dinsdag een goede reis van Seattle naar New York gehad. We zijn met de bus van het hotel naar het vliegveld gegaan, waar we uitgebreid zijn gecheckt. Na de normale check met de poortjes moesten we alle vijf apart gaan zitten, werden we gefouilleerd en werd onze handbagage uitgebreid gecheckt met een apparaat dat monsters nam die direct werden geanalyseerd. We denken dat het een drugscontrole was, maar we zijn er niet helemaal zeker van. Hierna met Delta naar New York gevlogen, waarbij het voor ons wel een vreemd gezicht is dat heel veel passagiers drinkend en etend het vliegtuig binnen komen en ook veel voedsel bij zich hebben. Tijdens de vlucht begrepen we waarom, want bij Delta moet je betalen voor je eten aan boord bij binnenlandse vluchten. Buiten het feit dat het eten redelijk prijzig is, is de kwaliteit ook zeer matig. Delta is ons als luchtvaartmaatschappij tot op dit moment niet meegevallen.
Toen we in het hotel aankwamen was het doordat we drie tijdzones waren gepasseerd ineens 22:30uur, wat toch wel een raar gevoel is. Het Edison hotel waarin we verblijven is in kwaliteit duidelijk minder dan het Warwick hotel in Seattle (maar dit was ook een schot in de roos), maar het ligt fenomenaal, midden in Manhattan, op 200 meter lopen van het mooiste gedeelte van Broadway.

Vandaag (woensdag) zijn wij vanochtend begonnen om een ontbijt gelegenheid te zoeken. Vlakbij het hotel hebben we een hele goede zaak gevonden, waar we een uitgebreide keuze hadden in drankjes, broodjes, vers fruit, etc. We zijn goed gevoed op stap gegaan voor een wandeling over Broadway, 42 ST, naar het hoofdkwartier van de VN. Onderweg bij de bibliotheek gekeken en bij de Grand Central Terminal (het grote station met meer dan honderd sporen). We wilden bij de Chrysler Building naar boven, maar dat is niet mogelijk dus zijn we uitgeweken naar het Empire State Building (hoogste gebouw van New York). Hier heb je een schitterend overzicht over New York en wordt de grootte van New York wel erg duidelijk. We zijn naar het hotel terug gewandeld weer via Broadway en we hebben vanavond een goede Italiaan gevonden om hier te eten.

Op Broadway en de zijstraten kijk je werkelijk je ogen uit naar de hoeveelheid mensen, de grote hoeveelheid licht en de activiteiten die hier plaatsvinden. Overal draaien musicals en dit trekt natuurlijk heel veel mensen aan. De plek waar wij zitten in Manhattan is een zeer dynamisch gebied.

Voor morgen hebben we het plan om naar Ground Zero, Brooklynn Bridge en het Vrijheidsbeeld te gaan. Dit is vanuit ons hotel niet aan te lopen dus starten we met de metro.

• 14 Augustus 2008 - 19:49

Jeroen:

Mooie verhalen! Mooie foto's! Volgens mij doet het nieuwe toestel goed z'n best.
    Nog een leuke tijd in New York en daarna een goeie terugreis.

Jeroen

• 14 Augustus 2008 - 20:56

Renske:

Lieve Allemaal,

Wauw, wat hebben jullie en leuke dingen gedaan!
    De foto's zijn ook geweldig! Geniet nog even lekker en tot snel.

Liefs Renske