06-08-08 De Columbia River - Reisverslag uit Astoria, Verenigde Staten van Leo en Marja Koster - WaarBenJij.nu 06-08-08 De Columbia River - Reisverslag uit Astoria, Verenigde Staten van Leo en Marja Koster - WaarBenJij.nu

06-08-08 De Columbia River

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Leo en Marja

06 Augustus 2008 | Verenigde Staten, Astoria

Vandaag de monding van de Columbia River verkend vanuit onze camping in Astoria waar we nog een dag blijven. Een brede rivier die de grens vormt tussen Oregon State en Washington State. Bij de monding van de rivier veel vogels gezien, waaronder weer veel pelikanen. Hierna doorgereden naar Astoria en lang gekeken bij de Megler Bridge. Een imposant hoge en lange brug, in totaal 4.1 mijl lang, die Oregon met Washington verbindt. Als we morgen verder trekken naar het Noorden beginnen we de reis met deze brug.

Het volgende doel was de Astoria Column, een monument op een heuvel (Coxcomb Hill)in Astoria. Vanaf dit punt heb je een schitterend uitzicht over de rivier en de brug, de stad en het achterland. Helaas was het monument gesloten vanwege restauratiewerkzaamheden anders hadden we nog 146 treden omhoog gekund.

Astoria is een leuke stad met een oude trolley die door de hele stad rijdt en door vrijwilligers wordt bestuurd. We hebben de trolley een aantal malen zien rijden, maar er zelf geen rit in gemaakt.
Als laatste zijn we tegenover onze camping nog even naar het strand geweest, omdat intussen het zonnetje was gaan schijnen en we zin hadden om even langs het water te lopen. Op het strand ligt, langs de vloedlijn, het restant van een jaren geleden vergaan schip dat waarschijnlijk in een vliegende storm de monding naar de Columbia River niet heeft gehaald.

Morgen gaan we de kust verlaten en gaan naar Lake Quinault. Dit is in het zuiden van Olympic national park (ten westen van Seattle) waar we de laatste dagen van onze campervakantie gaan doorbrengen. Olympic staat bekend om zijn regenwouden, watervallen, flora en fauna. Morgen, vrijdag en zondag brengen we (deels)in Olympic door. Zaterdag hopen we Orca's te zien tijdens een boottocht naar de St Juan eilanden, een eilandengroep tussen Seattle en Vancouver Island.
Maandag brengen we de camper terug om dinsdag naar New York te vliegen voor de laatste 4 dagen van deze waanzinnige vakantie.