04-08-08 Zeehonden en nog meer zeehonden - Reisverslag uit Waldport, Verenigde Staten van Leo en Marja Koster - WaarBenJij.nu 04-08-08 Zeehonden en nog meer zeehonden - Reisverslag uit Waldport, Verenigde Staten van Leo en Marja Koster - WaarBenJij.nu

04-08-08 Zeehonden en nog meer zeehonden

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Leo en Marja

05 Augustus 2008 | Verenigde Staten, Waldport

Vandaag de eerste dag van de vakantie waarin we geen enkele mijl hebben gereden. Volgens de planning lekker een dag in deze omgeving gebleven, en dat is goed bevallen. Vanochtend uitgebreid onze weblog bijgewerkt en mails beantwoord. Hierna op de brug van Waldport een aantal foto's van de zeehonden op de zandbank gemaakt. Na het middageten zijn we door een wijkje met vakantiewoningen naar het strand gewandeld. Opvallend is hoeveel huizen hier te koop staan. Zou dit ook het gevolg zijn van de ecoomische situatie hier in Amerika?

Jammergenoeg kwam er vanuit zee mist op zetten en daalde de temperatuur vrij sterk, als we landinwaarts keken zagen we een strak blauwe hemel, waarschijnlijk was het hier nog steeds erg warm.
Wandelend over het strand liepen we tegen een groep zeehonden aan die lagen te rusten. Er kwamen vanuit zee steeds meer zeehonden bij. We hebben wel een uur heel dicht bij de zeehonden op het strand gezeten en (te)veel foto's gemaakt. Een fascinerende ervaring om zo dicht bij een groep zeehonden te zitten.

We zien in deze omgeving steeds grote vogels met een rode kop, waarvan we niet weten hoe ze heten. We hebben ze op de foto gezet.
Cors heb jij een idee wat dit voor vogels kunnen zijn?

Morgen gaan we ongeveer 100 mijl naar het noorden en rijden de Highway 101, de bekende Oregon kustweg.

• 05 Augustus 2008 - 07:03

Cors Onnes:

Hallo allemaal,

Ik denk dat het kalkoengieren zijn. Ze zijn een van de meest voorkomende gieren in Amerika. Ze kunnen zich makkelijk aanpassen waardoor ze je ze overal tegen kan komen. Ze hebben volgens mij voorkeur voor droge en warme gebieden. Ik denk dat ze hier komen om jonge en/of dode zeehonden op te eten.
    Ik zal wat foto's over de mail naar Sjoerd sturen.

Groetjes Cors