31-07 Van Grand Teton naar Craters of the Moon - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Leo en Marja Koster - WaarBenJij.nu 31-07 Van Grand Teton naar Craters of the Moon - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Leo en Marja Koster - WaarBenJij.nu

31-07 Van Grand Teton naar Craters of the Moon

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Leo en Marja

31 Juli 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Om 7.00 uur volgens plan van de camping vertrokken om nog een keer wild te kijken en op reis te gaan naar de Craters of the Moon. Ook vandaag liet het grote wild ons in de steek. We hebben geen beren of elanden meer gezien, wel Elks, Pronghorns, Bizons en we hebben heel lang genoten van een Coyote die voor ons op de weg liep. Na ons ontbijt in het Zuiden van het park zijn we op weg gegaan, in westelijke richting, naar Craters of the Moon. Net na Jackson hebben wij een mooie weg gevonden richting Idaho Falls. Het was ons alleen ontgaan dat we over de Teton Pass moesten, niet de hoogste berg van de vakantie, maar wel verreweg de steilste. Vooral het stijgingspercentage van 10% over ruim drie mijl was een beproeving voor de camper. Het dalen met een helling van 10%, over een lange afstand, met veel scherpe bochten, is ook spectaculair. De rest van de reis is over vlakke wegen gegaan, de laatste 60 mijl ging door een woestijnachtig gebied. Het rijden over één lange rechte weg met heel weinig ander verkeer, door een “desert” is iets wat we graag een keer mee wilden maken. Midden in dit dorre gebied is een groot atoomcentrum van de Amerikaanse Regering gevestigd, je ziet er weinig van, alleen een paar gebouwen boven de grond.
Om 4 uur zijn we op een camping in Arco neer gestreken, 20 mijl voor Craters of the Moon. Vanwege de hitte hadden we geen zin om nog verder te gaan. We zitten en liggen nu lekker in de zon. Morgen starten we met the Craters en gaan door richting Boise. Waar we precies eindigen weten we nog niet, dit hangt ook af van de route die we zaterdag willen rijden. Dit bekijken we morgen en is ook afhankelijk van de temperatuur.

• 03 Augustus 2008 - 14:19

Martin En Johanna:

Zondagmiddag en een beetje regen, na een week met overwegend warm en klam weer. Goed moment om jullie site weer te bekijken. Verhalen en foto's maken ons nog steeds jaloers. Ziet er allemaal schitterend uit.
    Nog veel plezier de rest van de vakantie.

• 04 Augustus 2008 - 18:11

Cors Onnes:

Hallo allemaal,

Ik heb net al jullie berichten doorgelezen (in oostenrijk hadden we geen computer dus ik had wat in te halen). Ik ben nu al jaloers op al het wild wat jullie zien. In Oostenrijk was ik al blij met 3 gemsen, 6 alpenmarmotten en 2 steenarenden. Mooi hoor wat jullie allemaal zien en meemaken. Nog een fijne vakantie.

Groetjes Cors