30-07 Grand Teton national park - Reisverslag uit Colter Bay Village, Verenigde Staten van Leo en Marja Koster - WaarBenJij.nu 30-07 Grand Teton national park - Reisverslag uit Colter Bay Village, Verenigde Staten van Leo en Marja Koster - WaarBenJij.nu

30-07 Grand Teton national park

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Leo en Marja

31 Juli 2008 | Verenigde Staten, Colter Bay Village

Om 9.30 uur zijn we vertrokken voor het laatste deel van Yellowstone. We hebben weer gekozen om de oostelijke route van de onderste lus te rijden. Het was vandaag veel drukker in het park dan de voorgaande dagen. In de Hayden Valley veel bizons gezien, waaronder veel jonge dieren. Om een uur of twaalf waren wij Yellowstone uit, je rijdt direct Grand Teton n.p. in. Dit is weer een heel ander landschap. Aan de rand van het park bevinden zich hele hoge steile bergen tot ruim 4200 meter hoog, met in het midden een mooie vallei waarin de Snake River slingerend stroomt. Onze camping ligt aan het Jackson Lake, een groot meer met op de achtergrond vele hoge bergen, bedekt met sneeuw, waaronder de 3 Tetons. De camping ligt volledig in het bos en je wordt bij binnenkomst, maar ook overal op de camping, gewaarschuwd voor de grizzly beren die hier rond lopen. De man die ons hielp bij de receptie liet nog een foto zien van een grizzly beer die op 7 juli jl. op de camping was doodgeschoten, omdat hij teveel door mensen achter gelaten voedsel had gegeten. Beren worden hierdoor steeds agressiever omdat ze meer van dit voedsen willen en bijzonder gevaarlijk worden voor mensen. Dit gebeurt vaker vandaar de vele waarschuwingen op en buiten de camping. We hebben vandaag een groot deel van het Teton n.p. al gezien. Er lopen namelijk maar twee wegen doorheen, waardoor je niet al te veel mogelijkheden hebt. Karlijn en Leo zagen onderweg een soort grote katachtige die wij niet kenden. Bij terugkomst op de camping zijn we naar het bezoekerscentrum geweest en de ranger gevraagd welk dier dit kon zijn. Hij vertelde dat er maar 3 katachtigen voor komen en liet van alle drie een foto zien. We waren er met de ranger snel uit dat wij een Bobcat hebben gezien. Dit is een heel erg zeldzaam dier binnen Grand Teton. De ranger feliciteerde ons met deze waarneming en werd erg enthousiast van deze melding.
Morgen willen we nog een keer vroeg op om wild te kijken (beren en elanden). De ranger heeft ons een aantal plaatsen aangewezen waar je een redelijke kans hebt om ze te zien. Beren en elanden zitten in het zelfde gebied omdat de één de ander eet. Ook hier gaf de ranger aan dat het zien van beide dieren niet vanzelfsprekend is. Ondanks alle waarschuwingsborden zijn ze zeldzaam. Morgen verlaten we Grand Teton in de loop van de morgen. We weten nog niet waar we morgenmiddag uit zullen komen.