28-07 Tweede dag in Yellowstone - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Leo en Marja Koster - WaarBenJij.nu 28-07 Tweede dag in Yellowstone - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Leo en Marja Koster - WaarBenJij.nu

28-07 Tweede dag in Yellowstone

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Leo en Marja

28 Juli 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Vroeg vertrokken vandaag, om 8 uur, voor de bovenste lus van de “acht”. Omdat we gisteren al een deel van deze route hadden gereden, konden we ons vandaag concentreren op het traject Norris – Canyon Village – Tower Roosevelt – Noordoostelijke uitgang. In het midden deel moet je over de Dunraven Pass, een berg van 2700 meter hoog. De camper trekt dit net. In dit deel van het Yellowstone Park heb je redelijke kans om wild te zien. En dat hebben we gezien vandaag. Natuurlijk vele herten (elks), een aantal elanden, Pronghorns (Amerikaanse antilopen), honderden bizons (de meeste in de Lamar Valley), marmotten (Yellow-bellied marmot), een grizzly beer en ten slotte een familie bald-eagles (vader, moeder en jong). Bij dit laatste tafereel stonden vele mensen te kijken omdat je dit niet vaak ziet. Op de weg naar de camping een deel van de Grizzly Lake trail gelopen, maar de vele waarschuwingsborden voor de in dit gebied levende beren maakten een paar gezinsleden wat nerveus. We hebben de trail niet volledig gelopen en zijn halverwege omgekeerd.
Kortom, een fantastische dag met veel wild en erg warm weer. Dit is volgens de kenners voor het wild kijken niet optimaal omdat de dieren al vroeg op de dag de schaduw op gaan zoeken. We zijn van plan om morgen de wekker vroeg te zetten (6 uur) en vroeg het park in te gaan om de onderste lus van de “acht” te rijden. We hopen nog een aantal elanden te zien en zwarte beren. Als het weer zo’n warme dag als vandaag wordt willen we lekker een poos aan het Yellowstone Lake doorbrengen.