27-07 Eerste dag in Yellowstone - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Leo en Marja Koster - WaarBenJij.nu 27-07 Eerste dag in Yellowstone - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Leo en Marja Koster - WaarBenJij.nu

27-07 Eerste dag in Yellowstone

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Leo en Marja

27 Juli 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Om 10.00 uur vertrokken richting Yellowstone, waar we om 11.00 uur al bij de ingang stonden. We hebben een pas gekocht, voor 7 dagen ( $25,- ). Richting Mammoth Hot Springs zagen we de eerste herten ( Elks ). Mammoth Hot Springs bestaat uit heetwater bronnen en kalkstenen terrassen. We hebben hier een paar routes gelopen. Opvallend zijn de felle kleuren van de zwavelafzettingen. Je ruikt de zwavel ook ontzettend. Hoewel we op 2000 meter hoogte waren was het ook hier alweer bloedheet. We zijn van hieruit naar het zuiden gereden, langs diverse geisers. Het is bijzonder om te zien hoe groot de schade van de 8 branden van de zomer van 1988 is geweest. Je ziet nog steeds overal verbrande bomen liggen waartussen alweer heel veel nieuw groen opkomt. 25000 Brandweermensen hebben in 1988 geprobeerd het vuur te doven. Uiteindelijk is dit pas in de herfst gelukt door de regen en de sneeuw die toen viel.
Uiteindelijk zijn we bij ‘the Old Faithfull’ gestopt. Dit is een geiser die 1x per 90 minuten gaat spuiten. Omdat we vroeg waren hebben we eerst het bezoekerscentrum bezocht, waar we een aantal boekjes hebben gekocht. Om 16.50 begon de geiser te spuiten, en een paar minuten later was het alweer afgelopen. Helaas een beetje kort, maar toch wel indrukwekkend als je bedenkt dat dit dag in dag uit om de 90 minuten plaatsvindt.
Van hieruit zijn wij naar onze camping gereden in West Yellowstone, Grizzly R.V. Park. Een vrij nieuwe, heel moderne camping, waar onze camper ongeveer het kleinste voertuig is wat hier staat. We blijven ons verbazen over de gigantische campers/bussen die we elke dag weer zien. Morgen willen we wat vroeg op staan, en zo snel mogelijk naar het gedeelte van het park rijden waar de kans op het zien van wild het grootst is.

• 28 Juli 2008 - 22:55

Fam.koster Vancouver:

Leuke verhalen en fotoos!Hoop dat het niet te warm is in Y.Wij zijn nu in Vancouver terug,hebben waanzinnig gave vakantie gehad.